Erica Skogen – Årets gymnasielärare 2024

Östersund kan stolt fira att utmärkelsen ‘Årets gymnasielärare’ har tilldelats vår egen Erica Skogen. Det är en ära för både vår skola och vår vackra stad.

Nedan kan ni ta del av elevernas värmande motivering som ligger bakom denna välförtjänta utmärkelse.

”Hon är extremt genuin och förstående! Gör allt för att alla ska lyckas och är inte rädd för att anpassa uppgifterna efter oss elever. Hon gör uppgifterna roliga och får oss elever att känna oss omtyckta. Erica är inte bara min lärare som jag har några gånger i veckan. Utan hon är en förebild, någon man ser upp till vilket jag tror många kan hålla med om. Erica sprider så mycket lycka och glädje men minst sagt motivation. Jag tror inte att jag har tyckt att de har varit tråkigt eller jobbigt än enda gång när vi haft henne. Erica är något helt unikt och ser verkligen de lilla extra i varje elev. Man kan verkligen se att hon gillar sitt arbete och är engagerad. Hon är praktiskt taget exemplet som visar att hur tufft livet än är så finns det alltid en väg ut.”

Du visar för närvarande Erica Skogen – Årets gymnasielärare 2024