Dansakademin

Studievägledare Angelica Johannesson
angelica.johannesson@storsjogymnasiet.se

Sportakademi

StorsjöGymnasiet kommer som enda gymnasieskola i Jämtland i samarbete med Estrad Norr erbjuda blivande elever att utveckla sina färdigheter inom olika dansstilar i en tillåtande och kreativ miljö. Du lär dig skapa och gestalta egna danser för små och stora scener.

Dansprofilen tillåter blivande elever att kombinera sin utbildning med sin passion för dans. Eleverna får möjligheten att träna i anpassade lokaler och delta i ett seriöst träningsupplägg som omfattar olika dansstilar. Genom utbildningen får de inte bara högskolebehörighet, utan också chansen att skapa och gestalta egna danser för både små och stora scener.

I samarbete med Estrad Norr kommer eleverna att få kontakt med verksamma danskonstnärer från det lokala, nationella och internationella dansfältet. Detta ger dem en unik inblick i yrkeslivet och hjälper dem bygga viktiga nätverk inför framtiden.

För mer information ta kontakt med vår Studievägledare Angelica Johannessonangelica.johannesson@storsjogymnasiet.se

Valbara program till dansprofil
Samhällsvetenskapliga programmet
Ekonomiprogrammet
Barn- & fritidsprogrammet

Valet av denna sportakademi ger dig

• Anpassad studio för dans
  • Ett seriöst träningsupplägg vilket innebär genomgångar och övningar av användbara dansstilar
  • Fysisk träning
  • Tillgång till väletablerade danskonstnärer

Instruktörer

Kommer meddelas senare

Kvalitet och kompetens alltid en prioritet

Antagning till dansakademin kommer göras på dina betyg. Det kommer erbjudas ett begränsat antal platser till profilen. För att klara utbildningen rekommenderar vi också att du har erfarenhet av dans.

Efter studenten

Film om sportakademin

Vill du ha mer information?